Krabi, Ao Nang, Koh Phi Phi en Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kylian Horst - WaarBenJij.nu Krabi, Ao Nang, Koh Phi Phi en Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kylian Horst - WaarBenJij.nu

Krabi, Ao Nang, Koh Phi Phi en Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Kylian

09 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Sawasdee!

Ik ben met m'n vorige verslag geëindigd bij de vlucht van Don Muang Bangkok naar Krabi. We zijn 's avonds aangekomen en hebben ons door een minivan af laten zetten in Krabi Town. We hebben een guesthouse opgezocht en de eerste de beste uitgekozen. Eén keer, nooit weer. We kwamen aan in het guesthouse en de eerste spinnen liepen al in de badkamer, omdat het een open badkamer is. Ik ben een held, maar m'n grote, stoere Nick is een nog grotere held. Je begrijpt het natuurlijk al, die spin werd niet dood gemaakt. We hingen de klamboe's maar op! We zijn 's avonds nog even iets gaan eten, maar het was totaal dood op straat. Geen toerist te bekennen. Het was overal zo goor, overal afval en ongedierte op straat. We wilde maar snel naar bed gaan. En daar lag meneer kakkerlak op ons te wachten in het guesthouse. Het was huilen met de kraan open. Bij deze: het budget van overnachtingen is opgehoogd (lees: hotels ipv hostels)!

We zijn zo vroeg mogelijk naar Ao Nang (beach) gegaan met het openbaar vervoer. Daar was meer te beleven. We verbleven in Maladee Bay Resort, een knus hotel. We hebben vanuit daar nog een excursie gedaan met raften, kabelbaan, waterval en een monkey cave. Het was leuk, maar een ongeorganiseerde bende! We hebben ook een brommer gehuurd en zijn de omgeving gaan verkennen. 24 uur huren, kost €2,50. Een volle brommer tank heb je voor zo'n €3,00. Spot goedkoop dus!

We hebben na 3 dagen in Ao Nang de boot genomen naar Koh Phi Phi. Dit eiland staat in de top 10 van mooiste stranden ter wereld! De bootreis duurde 2 uur. En toen we ook maar één voet op het eiland zetten, kwam het met bakken uit de lucht. Super tof!
We hebben besloten om onze planning compleet om te gooien, aangezien er geen goede weervoorspelling in het zuiden was, terwijl ze in het noorden alleen maar zon aangaven.
We zijn in één dag Phi Phi Don wezen verkennen: ViewPoint, rond gelopen en lekker typisch Thais gegeten. 's Avonds zijn we op stap gegaan. Nick had een bucket Rum cola, dit is ongeveer een halve fles rum met een kwart (2l) fles cola. Dit hakte er goed in! En ik een té zoete aarbeien cocktail. Maar wat een alcohol zit er in, niet te geloven. Op het strand van Phi Phi waren allemaal clubs en discotheken met vuurshows. Gaaf om te zien! Vooral als dronken mensen het zelf mogen proberen en ze onder de brandwonden komen te zitten.

De volgende dag hebben we de boot terug gepakt naar Krabi. Door het slechte weer, ging de boot als een malle tekeer. We waren zó beroerd en brak! We moesten daarna ook nog een vliegtuig nemen naar Chiang Mai. We waren blij dat we weer vaste grond onder ons hadden.

In Chiang Mai zijn we 's avonds aangekomen. We hebben onze spullen gedropt bij Villa Korbhun Khinbua, een typisch Chiang Mai'se stijl hotel. Echt een aanrader met super behulpzame medewerkers. En na aankomst zijn we nog even naar de Sunday Night Market geweest. Je kan werkelijk de gekste dingen kopen daar! We zijn de volgende dag naar Chiang Mai Zoo geweest en de bergen van Doi Suthep in gegaan met een gehuurde brommer. In de bergen van Doi Suthep staat de bekendste tempel ("Wat" betekent "tempel" in het Thais) van Chiang Mai en die heet Wat Doi Suthep. En toen nog naar Mae Rim Tiger Kingdom geweest. Je kan daar welpjes en tijgers aaien/knuffelen. Die beesten worden waarschijnlijk plat gespoten, maar daar hebben we maar niet bij na gedacht. De volgende dag zijn we terug gegaan naar Mae Rim om een Elephant Camp en een Snake Farm te bezoeken. Leuk, maar erg prijzig/toeristisch. 's Avonds hebben we lekker een Thaise massage genomen!
De laatste dag in Chiang Mai dachten we lekker te gaan zwemmen in een hotel in de buurt. Dit was geen succes! Een vies, oud hotel met allemaal vieze oude mannetjes. Details laat ik achterwegen voor jullie!

We zijn ook nog twee keer aangehouden door de politie in Chiang Mai. Eén keer had ik m'n helm niet op. We moesten met een boete van 400 Bath (€10,00) naar het politie bureau om het te betalen en vervolgens terug naar waar ze controleerde om het ingenomen rijbewijs terug te krijgen. De politie agenten waren weg, waardoor we weer naar de andere kant van Chiang Mai moesten rijden. Hij lag al op het politie bureau, waar we 20 minuten geleden ook waren, maar goed...
En de tweede keer omdat ons rijbewijs zogenaamd niet internationaal zou zijn. We mochten de boete (500 Bath = €12,50) cash betalen, kregen geen bonnetje, we mochten gelijk door rijden (ondanks dat het rijbewijs dus niet geldig was, volgens hun) en als we op dezelfde weg terug zouden rijden straks, hoefden we niet bang te zijn, want ze gingen zo weg. Kortom, corrupte politie agenten. En als we een discussie wilden aangaan, konden we naar het politie bureau. We hebben netjes betaald en zijn door gereden. Dat we trouwens bijna 100 km/h reden met een brommer, dat was geen probeem...

We zijn dan wel geen échte backpackers, maar de nachttrein moesten we een keer mee gemaakt hebben. Van Chiang Mai 17.00 uur naar Bangkok 06.50 uur. Zo gezegd, zo gedaan. Ik hou het kort: de volgende keer nemen we gewoon weer het vliegtuig (binnenlandse vlucht).

Even een dagje rust in Bangkok, in Chillax Resort en dan gaat morgen onze reis verder naar Siem Reap, Cambodja. Dit wordt nog even spannend bij de grens, ze schijnen erg moeilijk te doen. Maar de US Dollars hebben we al op zak, aangezien hun eigen valuta niks inhoudt.

Dikke kus uit het mooie Thailand!

• 13 Oktober 2014 - 19:33

Juul:

Jongelui,

Leuk om te lezen jullie avonturen.
    Het was even werk om in te loggen maar "dan heb je ook wat".
    Voorzichtig daar !