Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kylian Horst - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kylian Horst - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Kylian

30 September 2014 | Thailand, Bangkok

Hi,

Inmiddels zijn we alweer drie dagen in Thailand. Wat gaat de tijd toch snel, het lijkt net alsof we hier al een week zijn!

We hebben een goede rechtstreekse vlucht gehad, van 12 uur totaal. We hebben op Survarnabhumi Bangkok airport een taxi genomen voor 500 Bath (€12,50). We zijn dik opgelicht, want dat is veel te veel. Maar eenmaal aangekomen in het hotel (Chatrium riverside Bangkok) maakte het alles weer goed. Wát een groot, luxe, mooi en schoon hotel. Zo'n hotel heb ik in m'n leven nog nooit gezien. Het hotel heeft 36 verdiepingen, met een rooftop bar inclusief een ziek mooi uitzicht op Bangkok. De kamer is ontzettend groot met alles er op en er aan.

De eerste dag (zondag 28 september) hebben we rustig aan gedaan. 's Avonds zijn we wat gaan eten in de MacDonalds in shopping mall Siam Paragon. Er is hier een hotel boot, die ons naar een pier brengt waar we de skytrain kunnen pakken, maar ook een longtail boot/tourist-local boot.

De tweede dag (maandag 29 september) zijn we de hele ochtend en begin van de middag gaan zwemmen. Er is een groot, mooi zwembad op de zesde verdieping, met een mooi uitzicht. Daarna zijn we met de skytrain en tuktuk naar Kao San Road gegaan. Ik denk dat we een uur onderweg waren voor in totaal €2,- per persoon. Daar zijn we eind van de middag en avond geweest. Nick heeft een super mooi, maar goedkoop overhemd op maat laten maken, super knap. En souvenirs gekocht! We zijn daarna op zoek gegaan naar een Thaise sim kaart. En we kwamen toen uit bij het hotel met een ziek hoge rooftop bar, waar The Hangover part II is opgenomen. Hier waren we helaas niet goed genoeg voor gekleedt, dus we mochten niet naar binnen.

En alweer de laatste dag (dinsdag 30 september) zijn we vroeg opgestaan om de boot te nemen naar Grand Palace, met Wat Phra Kaeo. Daarna zijn we naar Wat Arun en Wat Pho geweest. Om 14.00 uur hadden we een bicycletour geboekt, met een Nederlandse organisatie. Dat was een minder succes, omdat het met bakken uit de lucht kwam. We waren zeikes nat en zijn verder gegaan op onze blote voeten.. Daarna zijn we terug gegaan naar Kao San Road met andere backpackers, om het op-maat-gemaakte overhemd op te halen. We hebben nog iets gedronken en zijn daarna met de tuktuk naar het hotel gegaan voor 130 Bath (€3,25). Terwijl het zeker de andere kant van Bangkok was. Geweldig!

We hebben voor morgen (woensdag 1 oktober) een vlucht geboekt om 17.20 uur naar Krabi. We blijven een aantal dagen in Krabi, op Phuket en op de Phi Phi eilanden. Rond 7 oktober gaan we naar Koh Samui en Koh Pang Nan, in verband met de full moon party!

Tot snel!

• 30 September 2014 - 20:46

Ans:

Nou, dat klinkt allemaal supergaaf hoor, wat een ervaring. En dan morgen toch maar met het vliegtuig haha. Groot gelijk. Ik wens jullie een hele goede reis morgen, geniet er weer lekker van en we horen vast weer snel van jullie!!
    Groetjes uit Nederland

• 30 September 2014 - 21:51

Paul:

WTF, dat klinkt allemaal geweldig. Heel leuk om dit allemaal te lezen. Goeie vlucht naar Krabi en geniet ze.